Makanan Friskies/Whiskas Penyebab Batu Karang

hello bloggers! , Aku bukanya nak jatuhkan friskies tidak sama sekali , Friskies dan Whikas penyebab Batu karang kepada kucing. Ya ! betul tu , Baru-Baru ini, kucing parsi aku yang diberi nama BOY, mati sebab batu karang , Masa tu aku tak tau lagi apa jenis penyakit yang BOY kena . Dia mati dalam keadaan duduk . Aku ingat dia masih hidup selepas mata dia tidak kelip-kelip aku cuba mengacau dia dengan kayu . Ternyata dia sudah mati dengan TELURnya berdarah meleleh.

Dan pagi tadi . Aku pergi ke kedai Haiwan untuk tengok KUCING, Tiba-tiba aku nampak Anak kucing parsi berumur 2 bulans setenggah tak salah aku . Seriously, Cute gila aku tengok JINAK pulak tu, Perghhh.. Harga dia rm500 yang menariknya , ada seekor ni muka dia macam batman. Hahaa.. Pastu aku tanya la Owner kedai tuh , Makanan apa yang bagus untuk kucing ini , Dia jawab , beli yang mahal untuk jaga bulu dia , tapi jangan beli Friskies atau Whikas! boleh kena batu karang. Huh! selepas aku mendengar jawapan dia . Terus aku terkejut . Apa boleh buat benda dah berlalu pergi =( . Aku rindu KEGARANGAN dia ,

Note: Sebelum aku post , aku siasat dulu , search dekat internet , dan aku jumpa masalah yang sama. check sini
P/S: Pada Mulanya, aku ingat dia kena racun oleh rumah belakang aku (indonesia) .
Bagikan :
+
Previous
Next Post »
4 Komentar untuk "Makanan Friskies/Whiskas Penyebab Batu Karang"

tumpang sedey ~
saya sndiri bru kehilangan kucing
:((

ohh! tarikh yg cukop smpurna =,( !

hahaha!tol ke nie?
abes klu mknn kucing yg brand laen sama gk ke? T___T

ramai orang kata macam itu di internet, bab mknan , boleh la pgi ke http://kitten.com.my/forum/nutrition-diet/11487-betul-ke-friskies-dan-whiskas-boleh-menyebabkan-kerosakan-buah-pinggang-pada-kucing-2.html .

 
Template By Kunci Dunia
Back To Top